Jak pozycjonować stronę architekta wnętrz?

Strony internetowe to obecnie wizytówki przedsiębiorców w każdej branży — również tej związanej z architekturą. Dzięki niej możemy przedstawić swoją ofertę potencjalnym klientom lub figurując w wyszukiwarce, przyciągnąć nowe osoby oferując im swoje usługi. Aby jednak tak się stało w wyszukiwarce Google, musimy być na odpowiednio wysokim miejscu. Statystyki nieubłaganie informują, że pierwsze trzy miejsca w hierarchii wyszukiwania przejmują zdecydowaną większość ruchu. Będąc na niższych pozycjach lub dalszych stronach niewielu potencjalnych klientów odwiedzi nasz serwis. Idealnym sposobem, aby znaleźć się np. w TOP3 lub zostać TOP1 w danej kategorii i przyjmować największy ruch jest pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest? Jak pozycjonować stronę architekta wnętrz? Jakie działania warto podjąć, aby nasza strona internetowa znalazła się na czele wyników wyszukiwania? Wszystkie odpowiedzi poniżej.


Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to działania związane z tą stroną mające na celu umieszczenie jej na szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Dzięki temu wiele osób wpisując frazę „architekt Poznań” dowie się o naszym istnieniu i przejdzie własne do naszej strony internetowej. Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie stron internetowych. Należy dobierać je pod odpowiednim kątem – w tym wypadku tematyki architektury oraz dekorowania wnętrz. Zatem jak pozycjonować stronę architekta wnętrz? Oto kilka najlepszych sposobów:

  • link building
  • artykuły sponsorowane
  • dostosowanie własnej witryny
  • pozycjonowanie pod Google Voice Search

Jak pozycjonować stronę architekta?

Oprócz standardowych działań, jakie podejmowane są przy pozycjonowaniu, powinniśmy ukierunkować się na profil naszej działalności, czyli architekta wnętrz. Z pewnością będzie to wybór fraz kluczowych, pod jakimi chcemy zaistnieć. Im jest ich więcej-, tym więcej pracy będziemy musieli złożyć w pozycjonowanie. Znacznie trudniej będzie również pozycjonować stronę pod popularne frazy, których szuka najwięcej osób takie jak np. „Architekt Warszawa” czy „Dobry architekt”. W tym względzie warto rozważyć czy korzystnej będzie wybrać niszową frazę np. ” projektowanie ciekawych wnętrz” i w ten sposób pozyskiwać klientów. Jeśli nie mamy zbyt wielu środków na ten cel lub możliwości nie warto rozpoczynać „wojny” z wiodącymi stronami architektów, które przeznaczają na ten cel wiele środków na pozycjonowanie w najpopularniejszych frazach. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie w narzędziach Google, jakie frazy są najbardziej popularne globalnie i lokalnie oraz wybrać z nich te, które najlepiej obrazują naszą działalność. Specjalizacja w kilku z nich da najlepsze efekty.

Strona internetowa architekta wnętrz

Jednym z podstawowych sposobów na pozycjonowanie swojej witryny jest jej odpowiednie przygotowanie i dostosowanie do tego celu. Aby pozycjonowanie było skuteczne, musi być spełnionych kilka elementów. Pierwszym z nich jest umieszczenie odpowiednich fraz. Strony internetowe pozycjonowane pod konkretną frazę — w naszym przypadku ” Architekt Poznań” czy ” Dobry architekt” powinny zawierać ich dużą ilość. Według różnych źródeł jest to ok. 1 frazy na 1000 znaków ze spacją. Idealne do tego celu są teksty SEO. Mają one konkretną wartość, lecz największy nacisk kładziony jest na umieszczenie w nich raz kluczowych. Im częściej dodajemy takie teksty i im są dłuższe, Google znacznie wyżej stawia naszą witrynę w swoich wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron odbywa się również poprzez uzupełnienie opisów witryny, metadanych itp. Dzięki temu nasza strona jest lepiej widoczna dla robotów Google, które mogą ją lepiej — często wyżej sklasyfikować. Odpowiednia struktura gwarantuje, że nasza strona internetowa architekta wnętrz będzie dla wyszukiwarki cena.

Link Building na forach i blogach tematycznych

Sposobem, poprzez który możemy połączyć zarówno pozycjonowanie i pozyskiwane back linków oraz marketing wizerunkowy jest link building. Polega on na umieszczaniu na różnych forach internetowych wpisów wychwalających nasze usługi architekta wraz z linkiem do naszej witryny. Google ocenia atrakcyjność naszej strony również pod względem ilości linków, które prowadzą do naszej witryny. Im będzie ich więcej i będą one dobrej jakości, czyli będą pochodziły z renomowanych stron, tym Google, wyżej będzie stawiać naszą witrynę w hierarchii. Obecnie na rynku istnieje wiele firm marketingowych, które oferują takie działania. Warto wybierać te marki, które oferują dodawanie linków na forach np. budowlanych czy związanych z dekorowaniem wnętrz, gdyż tematyka również jest istotna.

Artykuły sponsorowane, czyli link building 2.0

Wyższym poziomem link buildingu, który pozwala uzyskać bardzo dobrej jakości linki, są artykuły sponsorowane. Ich głównym celem jest reklama pozyskanie linków typu dofollow, czyli widocznych i dających najwięcej efektów backlinków z dobrych stron tematycznych. Nie są to jak w przypadku typowego link buildingu liczne fora czy blogi a jakościowe, wypozycjonowane serwisy tematyczne. Artykuły sponsorowane kosztują od kilkunastu — kilkudziesięciu złotych za publikacje na małych i średnich stronach nawet do kilkuset czy kilku tysięcy złotych na portalach ogólnopolskich, czy lokalnych. Strony internetowe dobrej jakości potrafią dać wiele więcej korzyści niż np. wiele linków z mało znanych blogów. Artykuły sponsorowane to teksty na tematy danej branży np. projektowania domów czy domków kanadyjskich, które posiadają reklamę architekta wraz z linkiem do jego strony internetowe.

Pozycjonowanie pod Wyszukiwanie Głosowe Google Voice Search

Jednym z ciekawszych sposobów na pozycjonowanie stron architekta wnętrz jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Funkcja ta udostępniona przez Google umożliwia wyszukiwanie informacji w wyszukiwarce poprzez naturalne zadania pytania. Dostępne są w urządzeniach mobilnych, telefonach, smart tv czy centrach rozrywki, a coraz więcej osób decyduje się z nich korzystać. Obecnie jest to ok. 20 % wszystkich wyszukań co jest ogromną liczbą. Wiele osób nie dostrzega w niej możliwości, więc jest to doskonały sposób, aby wyprzedzić konkurencyjnych architektów. Pytania, jakie wprowadzane są do wyszukiwarki. Brzmią naturalnie np. „Gdzie znajdę dobrego architekta w Poznaniu”. Fraza jest zupełnie inna niż przy wyszukiwarce tekstowej. Gdzie wiele osób pisze „Dobry architekt Poznań”. Jeśli będziemy zatem pozycjonować swoje usługi architekta pod pierwszą frazę mamy okazję walczyć o aż 20% ruchu z wyszukiwarki Google.

Jak to uczynić? Wystarczy stosować long tail-e (długie ogony ), czyli całe sformułowania, dostosować witrynę internetową do urządzeń mobilnych, poprawić szybkość wczytywania się strony oraz umieści sporo informacji. Strony internetowe z konkretnymi danymi są lepiej traktowane przez Google.

Dostarczył: Marek Masalski

Post Author:

Dodaj komentarz